markteting plan

Hoe je jouw advertentie aantrekkelijk maakt

Marketing wordt ook wel gezien als de activiteit waarin je goederen en diensten promoot en verkoopt. Vaak wordt hier een leuk verkooppraatje omheen verzonnen die ervoor zorgt dat mensen zich aangetrokken voelen tot een product of dienst. Echter moeten bedrijven wel een bepaalde eerlijkheid overbrengen in hun promotiepraatje. Ze kunnen namelijk niet zomaar dingen bedenken die niet bewezen kunnen worden. Daarom gaan veel advertenties over de daadwerkelijke voordelen van een product, zoals dat het de voedselveiligheid waarborgt. Dit kan worden bewezen doordat een bedrijf zich laat certificeren met FSSC 22000. Daarnaast zijn er ook andere kwaliteiten die een bedrijf kan noemen in zijn marketingcampagne. Dit artikel brengt enkele hiervan naar boven die vaak worden gebruikt.

Ontwerp

Iets wat vaak wordt gebruikt in advertenties van smartphones is dat het nieuwste model sneller, dunner en innovatiever is. Het lijkt altijd een strijd te zijn tussen verschillende smartphone ontwikkelaars wie de mooiste reclame heeft en hiermee de meeste zieltjes voor zich wint. Een marketing praatje die dus gerelateerd is aan het ontwerp van de smartphone lijkt dus goed te werken. Echter is het ook belangrijk om de nieuwe technische specificaties op te noemen. Niet iedereen weet precies wat deze inhouden, maar voor de techneuten onder ons kan dit de doorslaggevende factor zijn of ze de telefoon wel of niet kopen. Dit geldt ook voor auto’s. Auto producenten hebben het ook vaak over de meest innoverende auto met de hoogste snelheid en zuinigste verbruik. Het is natuurlijk niet gek dat ze het hierover hebben, aangezien dit vaak het belangrijkste is als je het product gaat gebruiken. 

Gebruikerservaring

Een andere vaak gebruikte manier om je product of dienst te verkopen is door een soort sketch te maken waarbij je iemand het product ziet ervaren. Hierin geef je de consument de kans zich in te beelden hoe het zou zijn als hij/zij de eigenaar zou zijn van het product of de dienst. Op deze manier heeft de consument het gevoel dat het al een beetje eigen is en hierdoor sneller de neiging het te kopen.

Groene stempel

Een van de dingen die de laatste jaren het meest wordt gebruikt in advertenties is de milieuvriendelijkheid. Dit onderwerp is namelijk de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden en is daarom een belangrijke factor als het gaat om klanten werven. Bedrijven kunnen dit uiten door bijvoorbeeld te noemen dat ze een ISO 14001 certificering hebben, wat erop duidt dat ze tijd en moeite steken in hun milieumanagement.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.