Dit zijn de meest populaire vormen van bedrijfsreclame

Wil je jouw bedrijf op de kaart zetten, maar vind je het lastig om een keuze te maken uit alle manieren waarop je jouw bedrijf kunt promoten? Dan is dit artikel iets voor jou. We bespreken namelijk wat de meest populaire vormen van bedrijfsreclame zijn. Laat je inspireren.

Gevelreclame

Gevelreclame wordt door vrijwel ieder bedrijf toegepast. Gevelreclame zorgt er niet alleen voor dat je bedrijfspand herkenbaar wordt voor voorbijgangers en je klanten. Je kunt ook nieuwe klanten werven als je de gevelreclame op de juiste manier inzet.

Dit alles heeft te maken met wat je communiceert via de gevelreclame. Zo zie je bijvoorbeeld bij tuincentra vaak spandoeken toegepast als gevelreclame waarop interessante aanbiedingen worden getoond om mensen te verleiden de winkel te bezoeken.

Ook zie je dat er gevelreclame in de vorm van verlichte doosletters wordt toegepast waarbij er onder de doosletters een tagline wordt vermeld waarmee de toegevoegde waarde van het bedrijf wordt onderstreept. En precies die toegevoegde waarde kan ervoor zorgen dat iemand getriggerd raakt om meer over het bedrijf te weten te komen.

Autoreclame

Een andere vorm van bedrijfsreclame die vaak wordt toegepast is autoreclame. Met name het bestickeren van bedrijfsauto’s is erg populair bij ondernemers. En dat is op zich ook niet zo vreemd, want iedere keer als je met de auto op pad gaat maak je al rijdend reclame voor je bedrijf.

Bovendien zijn de bedrijfsauto’s voor veel ondernemers een grote kostenpost. Het is de zonde als je deze kostenpost niet inzet om een stukje van de kosten terug te verdienen.

Als je niet zoveel budget hebt en auto bestickeren geen optie is, kun je ervoor kiezen om met magneetplaten autoreclame te maken. Magneetplaten wijken echter van de kleur van de autolak af waardoor het niet zo mooi staat als autobestickering. Maar je hebt tenminste wel autoreclame als je magneetplaten op je auto hebt zitten. Dat is altijd nog beter dan geen reclame.

Raamstickers

Raamstickers worden veel toegepast bij winkels en praktijken. Het is een relatief goedkope manier om je bedrijfspand herkenbaar te maken voor je klanten en voor potentiële klanten. Bovendien kun je ervoor kiezen om de raamstickers een dubbele functie te geven. De stickers ontnemen immers ook een stukje inkijk waardoor je bezoekers meer privacy hebben.

Advies nodig voor bedrijfsreclame?

In dat geval raden je aan om een signingspecialist om advies te vragen. Signingspecialisten zijn dag in dag uit in de weer met bedrijfsreclame en kunnen je als geen ander adviseren over effectieve bedrijfsreclame.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.