Marketing

Wat u moet weten over merkadvocatuur

Brand advocacy is tegenwoordig een van de meest populaire, effectieve marketingstrategieën. Dit marketingconcept vergroot de naamsbekendheid door mond-tot-mondreclame. Bedrijven innoveren voortdurend nieuwe manieren om werknemers, klanten, zakenpartners en influencers te betrekken bij het verspreiden van het goede nieuws over hun bedrijf.

Dus, hoe ziet een effectief merkadvocatuurprogramma eruit? Dit artikel gaat dieper in op de concepten van merkbelangenbehartiging, de voordelen en uitdagingen, en best practices bij het vormen van een solide programma voor elk bedrijf.

Wat is een voorbeeld van een belangenbehartiging?

Een fitnessbedrijf is misschien klaar om een ​​nieuw trainingsproduct te lanceren. Ze vinden een Instagram-influencer die workouts plaatst voor 200.000 volgers. Wanneer ze een relatie met het individu tot stand brengen en hen een gratis product geven om te proberen, zal de influencer hierover posten. Nu staat dat merk voor 200.000 potentiële klanten.

Wat is merkadvisering?

Brand advocacy komt in vele vormen. Merkbelangenbehartiging betekent echter eenvoudigweg dat wanneer iemand schriftelijke of mondelinge inhoud over het merk van een bedrijf verspreidt, ze deelnemen aan merkbelangenbehartiging. Deze inhoud kan positieve online recensies bevatten over de diensten, producten of klantenservice van het bedrijf. Mensen op sociale media kunnen ook berichten over het product van een bedrijf plaatsen voor duizenden of miljoenen volgers.

Bij brand advocacy zijn vier belangrijke belanghebbenden betrokken: werknemers, klanten, influencers en bedrijfspartners.

Medewerker Brand Advocacy

Wanneer werknemers optreden als pleitbezorgers van het merk, zullen ze hun vrienden, familie en kennissen vertellen hoe geweldig het bedrijf is. Belangenbehartiging van werknemers is veel waard omdat ze communiceren met de leiders en producten van het bedrijf. Ze ervaren ook elke dag de bedrijfscultuur, die een enorme impact heeft op hoe het bedrijf de relatie met zijn klanten benadert.

Belangenbehartiging van het merk van medewerkers is van cruciaal belang om de verkoop, het verwerven van talent en werving te stimuleren. Interne teamleden kunnen de flexibele werkuren, voordelen en voordelen uitleggen. Ze kunnen ook praten over hoe ze zich bevoegd voelen om creatief te zijn in hun rol. Als het bedrijf met een nieuw product of een nieuwe productlijn naar buiten komt, kan de medewerker het heuglijke nieuws verspreiden onder mensen op sociale media of in hun directe kring om zo vroeg toegang te bieden.

Belangenbehartiging van het merk van klanten

Klanten zijn een andere belangrijke stakeholder bij het verspreiden van het goede nieuws over een product of dienst. Wanneer we een goed of dienst kopen die ons leven beter maakt, zullen we anderen altijd over de ervaring vertellen. Het werven van nieuwe klanten is wat de omzet van het bedrijf drijft, dus het is van cruciaal belang dat deze mensen pleiten voor het merk.

Mobiele telefoons en sociale media zijn krachtige marketingmotoren voor belangenbehartiging van klanten. Als je in een kwaliteitsrestaurant eet, is het makkelijker dan ooit om je locatie of link met je vrienden te delen via sms. Influencer marketing is een soortgelijk principe, dat we hierna zullen uitleggen.

Beïnvloeders

Influencer marketing is een van de meest effectieve vormen van brand advocacy. Bij merkontwikkeling draait het allemaal om aandacht, en sociale media bezitten veel van dat onroerend goed. Er is een grote pool van social media influencers met miljoenen volgers die allemaal wachten om meer te weten te komen over jouw merk.

Elke influencer heeft een ‘niche’. Hun pool van volgers kan hen volgen om verschillende redenen die verband houden met hun niche. Bedrijven kunnen influencers inhuren om over hun product te posten, wat de naamsbekendheid vergroot door middel van peer-to-peer marketing. Beïnvloeders kunnen de zichtbaarheid van het merk organisch verhogen, meer verkopen genereren en uw product of dienst strategisch positioneren.

Zakenpartners

Zakelijke partners kunnen ook een cruciale rol spelen in het promoten van merken. Betrouwbare partnerschappen, leveranciersnetwerken en aangesloten netwerken kunnen het merkimago en de bekendheid binnen de branche helpen vergroten.

Uw netwerkpartners zijn ook cruciaal voor uw zakelijk succes. Ze kunnen u helpen uw toeleveringsketen te optimaliseren, u betere prijzen te bieden en u kennis laten maken met andere bedrijven die uw product zouden kunnen gebruiken. Door op een zinvolle manier met deze externe belanghebbenden in contact te komen, kunt u de naamsbekendheid vergroten en vertrouwen winnen.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.